ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΙ ΚΑΠΝΟ ΦΟΥΜΑΡΕΙΣ; (της Βάλιας Μπαζού)

kapno foumareis pont - Σόλων ΜΚΟ
image_pdfimage_print

kapno foumareis pont - Σόλων ΜΚΟΣτην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αρχίσει ένα πολύ σκληρό και κατ΄άλλους βρώμικο παιγνίδι, με στόχο να μην ληφθούν νέα, πιο αυστηρά μέτρα για την ποιότητα του αέρα.
Οι πιέσεις που ασκούνται είναι τόσο ισχυρές που η Anne Stauffer, αναπληρώτρια διευθύντρια της συμμαχίας για την Υγεία και την Περιβαλλοντική Συμμαχία στις Βρυξέλλες, εξέφρασε ευθέως την απαισιοδοξία της για την έκβαση της υπόθεσης… «νομίζω πως υπάρχει μεγάλος κίνδυνος ο νόμος της ΕΕ για την ποιότητα του αέρα να αποδυναμωθεί αντί να ενισχυθεί».

Η απαισιοδοξία της, στηρίζεται στην υποτελή πολιτική ΚΑΙ για την ποιότητα της ατμόσφαιρας που αποτελεί  ευρωπαϊκό χαρακτηριστικό.

Η Anne Stauffer, το εξήγησε όσο πιο απλά μπορούσε επισημαίνοντας ότι κυβερνήσεις και  ευρωπαίοι αξιωματούχοι, διστάζουν να πάρουν μέτρα σκεπτόμενοι το κόστος που θα αναλάβει η βιομηχανία για τη μείωση της ρύπανσης, χωρίς φυσικά να σκέπτονται το ανυπολόγιστο κόστος από την απώλεια ανθρώπινων ζωών.

Στην Ελλάδα, βέβαια, προτρέξαμε να αποδυναμώσαμε τα μέτρα για την ποιότητα της ατμόσφαιρας,  χωρίς να μας το ζητήσει κανείς ανοικτά αν και υπογείως τα αιτήματα πάνε και έρχονται και δυστυχώς ικανοποιούνται.

Έτσι με απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος δόθηκε το πράσινο φως για την πετρελαιοκίνηση των ΙΧ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη παρά τις αντιρρήσεις επιστημόνων, περιβαλλοντικών οργανώσεων της ίδιας της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής.

Και το ερώτημα είναι… το ελληνικό υπουργείο Περιβάλλοντος κατέχει, αυτό και μόνο, την απόλυτη επιστημονική αλήθεια ή δεν ξέρει πού πάνε τα τέσσερα;

Αντί άλλης απαντήσεως θα χρησιμοποιήσουμε τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Περιβαλλοντικής Υπηρεσίας που στην τελευταία της έκθεση αποκαλύπτει ότι το 95% των κατοίκων στις πόλεις στην ΕΕ αναπνέουν τακτικά επίπεδα όζοντος πάνω από το προτεινόμενο όριο από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO).

Και ακόμα… τα επίπεδα των οξειδίων του αζώτου, του όζοντος και τα αιωρούμενα σωματίδια έχουν αυξηθεί, τροφοδοτώντας ανησυχίες σχετικά με την συνολική ποιότητα του αέρα, ιδίως στις αστικές περιοχές.

Οι επιστήμονες εντόπισαν και κάτι ακόμα που φαίνεται ότι τους εγχώριους φωστήρες δεν τους απασχολεί καθόλου… «οι πολιτικές της ΕΕ που ενθαρρύνουν  την χρήση μηχανημάτων diesel για να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, έχουν συνεισφέρει στην άνοδο της μόλυνσης επειδή τα αέρια από την καύση των diesel περιέχουν άζωτο».

500.000 νεκροί το χρόνο

Έρευνες, πέραν πάσης αμφισβήτησης, έχουν αποδείξει  ότι ο κακής ποιότητας αέρας προκαλεί σχεδόν 500.000 θανάτους ανά έτος στην ΕΕ, που αντιστοιχεί στο 0,1% του πληθυσμού της Ένωσης. Και επίσης ότι εάν ληφθούν αυστηρότερα μέτρα για την ποιότητα του αέρα και αυτά τα μέτρα υλοποιηθούν από τις κυβερνήσεις τότε οι θάνατοι θα μειωθούν σε   230.000 το 2020.

Με αυτά και με αυτά, το 2012 αρχίζει στην ΕΕ η διαβούλευση για την αναθεώρηση της Οδηγίας για την Ποιότητα του Αέρα ενώ ο επίτροπος Περιβάλλοντος ανακήρυξε το 2013 «Έτος του Αέρα».

Έχετε καμιά αμφιβολία για το ποια θα είναι η συνεισφορά του ελληνικού υπουργείου Περιβάλλοντος στη διαβούλευση;

Πηγή/φωτό: Το Ποντίκι