Μόνο από την Ημαθία τα ανακυκλώσιμα καταλήγουν όλα στην χωματερή ή έρχονται και από άλλους Νομούς;
Μονότονη και με στοιχεία Μιθριδατισμού κατάντησε η διαδικασία ανακύκλωσης στην Ημαθία τουλάχιστον. Πλήθος ήταν οι καταγγελίες της Οικολογικής Ομάδας Βέροιας για την απίστευτη κατάσταση που επικρατεί από την αρχή της διαδικασίας ανακύκλωσης στον Νομό. Πολύ μεγάλα ποσά δαπανήθηκαν για αγορά εξοπλισμού, διαφήμισης και εργατικό κόστος. Είναι εξοργιστικό το γεγονός ότι όχι μόνον τίποτε δεν άλλαξε προς το καλύτερο αλλά, επιδεινώθηκε η κατάσταση.
Υπεύθυνος δεν είναι πλέον μόνον ο Πρόεδρος του ΕΣΔΑ (Ενιαίος Σύνδεσμος Διαχείρισης Απορριμμάτων Νομού Ημαθίας) αλλά, όλοι όσοι συμμετέχουν στο ΔΣ του Συνδέσμου. Ενώ γνωρίζουν την κατάσταση, σιωπηρά την υποθάλπουν.
Ανενόχλητοι, μεταφέρουν τα ανακυκλώσιμα στην Θεσσαλονίκη, τα δεματοποιούν και τα επιστρέφουν αυτούσια και χωρίς στην στοιχειώδη έστω διαλογή, στην χωματερή. Το τελευταίο διάστημα, αυτά που επιστρέφουν είναι δυσανάλογα περισσότερα, απο αυτά που φεύγουν για δεματοποίηση στη Θεσσαλονίκη.
Η ερώτηση είναι εάν έρχονται δεματοποιημένα σκουπίδια και από άλλους Νομούς. Απάντηση δεν θα δοθεί γιατί κανείς δεν ενδιαφέρεται και κανείς δεν ελέγχει κανέναν. Σε κοινωνικό επίπεδο, δεν θα μπορούσε να συμβεί κάτι σοβαρότερο.
Η φιλότιμη προσπάθεια μεγάλου μέρους των πολιτών, η συμμετοχή σε λύση του προβλήματος των απορριμμάτων, οδηγείται στην πλήρη απαξίωση. Σε απογοήτευση και τελικά στην αδιαφορία. Περιβαλλοντικά, έχει χειρότερα αποτελέσματα. Μεταφέρονται στην Θεσσαλονίκη (καύσιμα, εργατοώρες, ενέργεια για την συμπίεση) και επιστρέφουν στην χωματερή. Αυτά τα σκουπίδια και με αυτήν ουσιαστικά την σύνθεση, προωθούν για καύση ο ΕΣΔΑ και η εταιρία ΗΛΕΚΤΩΡ, στον Αλιάκμονα. Από την αρχική παραγωγή ενέργειας από βιοκαύσιμα, παραπλανώντας τους πάντες, προωθούν την παραγωγή ενέργειας από καύση απορριμμάτων.
Η απαράδεκτη κατάσταση της διαχείρισης στον Νομό Ημαθίας, έχει μοναδικούς υπεύθυνους, αυτούς που την διαχειρίστηκαν και αυτούς που την διαχειρίζονται. Το ενδιαφέρον αρχίζει και τελειώνει στην διαχείριση πενήντα εκατομμυρίων ΕΥΡΩ, τουλάχιστον και σταματά εκεί.
Σήμερα πραγματοποιείται μια μετάβαση από τον βιομηχανικό καπιταλισμό, το σφυρί και το γράσο, σε έναν τεχνοκόσμο αλγορίθμων, ρομπότ, λογισμικών πακέτων, ψηφιακών δικτύων και γονιδιακού υποστρώματος της ζωής. Η μετάβαση από την φάμπρικα και την...
2ο Μέρος του άρθρου «Χρόνος και μεγάλες αρχές» Τρεις έννοιες θα μας απασχολήσουν όσον αφορά την φύση και την λειτουργία των μεγάλων αρχών. Η καθολικότητα. Με την έννοια «καθολικότητα» εννοούμε τουλάχιστον ότι οι αρχές...
Η τάξη μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και τον Ψυχρό Πόλεμο ξεκίνησε με την εδραίωση της φιλελεύθερης ιδεολογίας του Δυτικού διεθνισμού, που βασίζεται στις θεμελιώδεις αρχές του κράτους δικαίου, της οικονομίας της αγοράς, των...
Τα συστήματα δεδομένων γης χρηματοδοτούνται από τη διεθνή συνεργασία με την υπόσχεση ότι προωθούν τη βιώσιμη διακυβέρνηση της γης. Η εξαγωγή και η διάθεση δεδομένων γης μπορεί να βελτιώσει τη «διακυβέρνηση», αλλά κυρίως από...
Μέρος 1ο – Διάσταση μεταξύ αποδομητικών θεωριών και μεγάλων αρχών Η αφετηρία για την σειρά άρθρων που θα ακολουθήσει με αυτόν τον τίτλο ήταν η έκπληξη που αισθάνθηκα όταν ήλθα επανειλημμένα σε επαφή...
Η οικουμενική διακήρυξη για τα ανθρώπινα δικαιώματα, που υιοθετήθηκε από την ΓΣ του ΟΗΕ το 1948 και περιλαμβάνει 30 άρθρα, είναι τέκνο της εποχής των φώτων, της θρησκείας της προόδου και τα ίχνη...
Είναι η αγορά και η πώληση κρυπτονομισμάτων μια μορφή πολιτικού και κοινωνικού ακτιβισμού; Διαφημίσεις για blockchain, NFT και κρυπτονομίσματα όπως το Bitcoin φαίνεται να είναι παντού. Οι τεχνολογίες κρυπτογραφίας προωθούνται ως αντικατάσταση των τραπεζών,...
Όλοι ψάχνουν σήμερα εκείνες τις πολιτικές δυνάμεις που θα σηκώσουν στους ώμους τους το βάρος της σημερινής παγκόσμιας κρίσης. Φυσικά, ο καθένας φαντάζεται αυτές τις δυνάμεις σύμφωνα με τα γούστα και τις προσδοκίες του,...
Οι γιατροί στην Αμερική περνούν από πολλά χρόνια εκπαίδευσης προτού να είναι έτοιμοι να εξασκήσουν την ιατρική, συχνά μια δεκαετία ή περισσότερο. Αυτό περιλαμβάνει τέσσερα χρόνια ιατρικής σχολής μετά από τέσσερα χρόνια κολλεγίου, στη...
Μπορεί να φαίνεται ότι η γεωπολιτική δεν έχει σχέση με την ψυχολογία, μια και αντιμετωπίζει ξερά και χωρίς συναισθηματισμούς τα γεγονότα και τις διεθνείς σχέσεις, όμως η βάση στην οποία στηρίζεται το σκεπτικό της...
Ο πόλεμος στην Ουκρανία άνοιξε τα μάτια μας σε δύο πράγματα που υπήρχαν εδώ και καιρό για να δούμε. Η παγκόσμια τάξη μετά το 1945 έχει καταρρεύσει σε μια νέα παγκόσμια αταξία. Το ουτοπικό όνειρο...
Το 1669 οι Οθωμανοί υπό τον Μεχμέτ Κιοπρουλή κατέλαβαν την Κρήτη η οποία για 250 έτη έμεινε υπό οθωμανική κυριαρχία, παρότι οθωμανοί άποικοι δεν ήρθαν από την Ανατολία ούτε τα οθωμανικά στρατεύματα κατοχής...
Η ιστορία μάς δείχνει ότι η οικοφοβία – η αισθητή ανάγκη να υποβαθμιστεί κάποιος το δικό του πολιτιστικό σπίτι – προκύπτει όταν ένας πολιτισμός αρχίζει να παρακμάζει.
Η Δύση μοιάζει σήμερα με την Κίνα τον δέκατο έννατο αιώνα, που είχε τέτοια αλαζονεία και σιγουριά για την ανωτερότητά της, θεωρώντας τους άλλους υποδεέστερους, που δεν έκανε τίποτα για να αλλάξει προς το καλύτερο τα πράγματα στο εσωτερικό της, μέχρι που οι δυτικοί την άλωσαν, διαμοίρασαν τα εδάφη της και άσκησαν κυριαρχία πάνω της.
Ένα από τα πιο δύσκολα εμπόδια που λειτουργούν ενάντια στους απλούς πολίτες στη Δύση είναι η αυτοικανοποιητική υπόθεση ότι οι δυτικοί θεσμοί και φιλοσοφίες είναι εγγενώς απρόσβλητοι από την άνοδο του ολοκληρωτισμού.
Οι περισσότεροι σήμερα αναρωτιούνται και ανησυχούν για το τι πρόκειται να απογίνει η Δύση, γιατί φαίνεται να περνάει μία ριζική κρίση, δηλαδή μία κρίση τόσο στο πολιτισμικό όσο και στο γεωπολιτικό πεδίο. Το φιλελεύθερο μοντέλο της κοινωνικής και πολιτικής της ζωής ήταν όντως ένα υπόδειγμα για όλο τον κόσμο
Είναι αδύνατο να προβλέψουμε πώς θα εξελιχθεί η κρίση στην Ουκρανία, αλλά η ρήξη στις σχέσεις μεταξύ Ρωσίας και Δύσης είναι απίθανο να επουλωθεί σύντομα. Τουλάχιστον, το εμπόριο μεταξύ αυτών των δύο πλευρών θα επηρεαστεί άσχημα για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Η απληστία έχει δραματικές συνέπειες, όταν λειτουργεί στις διεθνείς σχέσεις, γιατί επηρεάζει όλον τον κόσμο και όχι μόνον την προσωπική ζωή κάποιου. Για την απληστία ο άλλος είναι πάντοτε ένας περιορισμός, ένα όριο. Αυτή είναι μία ψυχολογική παρέκκλιση, που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη και να μη θεωρούμε τόσο εύκολα ότι το συμφέρον διατηρεί πάντοτε τη λογική του
Στην εποχή μας ζούμε ήδη καταστάσεις που ο κόσμος για δεκαετίες μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο είχε ξεχάσει και φανταζόταν ότι τις είχε αφήσει πίσω του οριστικά. Αυτό, κατά τη γνώμη πολλών, ήταν ένα πρωτόγονο παρελθόν που και μόνον η αλλαγή του αιώνα εγγυόταν ότι είχε αφεθεί ανεπιστρεπτί πίσω.