ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

FACEBOOK: ΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΟΥ ΓΕΡΝΟΥΝ ΜΑΖΙ ΤΟΥ

fb1 - Σόλων ΜΚΟ
image_pdfimage_print

fb1 - Σόλων ΜΚΟΤο Facebook κλείνει τα δέκα χρόνια του και στην πραγματικότητα το κοινωνικό δίκτυο, που ξεκίνησε την επανάσταση στον τομέα, μπορεί να μην είναι σε θέση να την ελέγξει, γιατί, όπως λένε ειδικοί, αναζητά το δρόμο του ως μια εταιρεία που ωριμάζει, προσπαθώντας όμως να προσαρμοστεί σε μια βάση χρηστών που γερνούν.


Το δίκτυο, που ξεκίνησε από έναν κοιτώνα στην εστία του Χάρβαρντ το 2004, εξελίχθηκε σε φαινόμενο και κατέκτησε τη θέση του στον κόσμο των γιγάντων της τεχνολογίας.

«Το FB έκανε τον κόσμο πολύ μικρότερο και πολύ πιο διαδραστικό», εξηγεί ο αναλυτής της Global Equities Research, Τριπ Τσάουντρι. Ομως «αν και ξεκίνησε την επανάσταση των κοινωνικών δικτύων, μπορεί να μην είναι σε θέση να την ελέγξει».

Στη σύντομη ιστορία του έγινε κομμάτι της καθημερινότητας για περισσότερο από ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο. Ενας από τους ιδρυτές του, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ, ανέφερε για το δημιούργημά του ότι «έκανε τον κόσμο πιο ανοιχτό και συνδεδεμένο», αφού δεν είναι τυχαίο ότι ποσοστό μεγαλύτερο από το 20% του χρόνου που διατίθεται στο Ιντερνετ καταναλώνεται στο Facebook».

Παρ’ όλ’ αυτά, δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι ο πρωτομάστορας των κοινωνικών δικτύων μπορεί να πέσει θύμα της ίδιας της επιτυχίας του.

Η αρχική βάση του από εφήβους και φοιτητές επεκτάθηκε πολύ και σήμερα το Facebook χρησιμοποιείται ευρύτατα από όλες τις ηλικιακές ομάδες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του, έχει 1,23 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες μηνιαίως, συμπεριλαμβανομένων 945 εκατομμυρίων που κάνουν χρήση του κοινωνικού δικτύου από φορητή συσκευή. Ωστόσο οι αναλυτές σημειώνουν ότι πρέπει να προσαρμόσει τη στρατηγική του σε μια βάση χρηστών μεγαλύτερης ηλικίας.

Μελέτη της iStrategyLabs για τους χρήστες του FB στις Ηνωμένες Πολιτείες διαπίστωσε 25% μείωση του αριθμού των χρηστών στην ηλικιακή ομάδα 13-17, με ταυτόχρονο άλμα κατά 80% στους χρήστες άνω των 55 ετών. Βεβαίως η ηλικιακή ομάδα 18-24 παραμένει η μεγαλύτερη.

Σύμφωνα με άλλη έρευνα του Pew (πάλι για τις ΗΠΑ) το Facebook το χρησιμοποιούν το 89% των ενηλίκων που είναι χρήστες του Ιντερνετ, ή άλλως το 57% του συνόλου του ενήλικου πληθυσμού.

Το Facebook ταυτόχρονα ωριμάζει και ως εταιρεία που έχει δει τη μετοχή της να ανεβαίνει σε ύψη ρεκόρ και διαβεβαιώνει τους επενδυτές πως μπορεί να ανεβάσει τα έσοδά του από τις διαφημίσεις, ιδιαιτέρως στον τομέα των κινητών συσκευών που χρησιμοποιούνται από όλο και μεγαλύτερο αριθμό μελών.

Τα κέρδη του για το 2013 ανήλθαν σε 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια από μόλις 53 εκατομμύρια το 2012 και αντιστοίχως τα έσοδα έφθασαν στα 7,87 δισεκατομμύρια από 5,1 δισ. μέσα σε ένα χρόνο.


Κατερίνα Τζαβάρα k.tzavara@eleftherotypia.net  
Πηγή/φωτό: Ελευθεροτυπία από AFP