1

Ε.Ε. ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες πέτυχαν άλλη μία μεγάλη νίκη στην πρόσφατη συνάντηση των υπουργών Περιβάλλοντος της Ε.Ε., η οποία δεν προχωρά, όπως σχεδίαζε, στην επιβολή υποχρεωτικών ορίων εκπομπών ρύπων για τα αυτοκίνητα.

Με δεδομένο ότι μία επιβολή ανώτατων ορίων ρύπων θα έπληττε ιδιαίτερα τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες,  οι τελευταίες μετά από εκτεταμένο lobbying καταφέρνουν για άλλη μία φορά να επηρρεάσουν καταλυτικά μία απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.


«Δεν πρόκειται για μία μάχη αρχών, αλλά για το πως θα δεσμευτούμε με σαφήνεια για την προστασία του κλίματος έχοντας την απαραίτητη ευελιξία και ανταγωνιστικότητα για την προστασία της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη» ανέφερε σχετικά ο Γερμανός υπουργός Περιβάλλοντος, Πέτερ Αλτμάιερ, που στη διάσκεψη λειτούργησε ουσιαστικά ως εκπρόσωπος των μεγάλων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, τα μεγάλου κυβισμού γερμανικά αυτοκίνητα –σε αντίθεση με τα περισσότερα ιταλικά και γαλλικά μοντέλα- θα ήταν ιδιαίτερα δύσκολο να αντεπεξέλθουν στην προτεινόμενη επιβολή ανώτατου ορίου των 95 γραμ/χλμ.  
Το όριο αυτό, αν και θεωρητικά έχει συμφωνηθεί, με γερμανική μάλιστα συμμετοχή, από το 2008, δεν έχει ποτέ επιβληθεί πρακτικά, με την Γερμανία, στον ρόλο του “προστάτη” όλων των μεγάλων ευρωπαίων κατασκευαστών, να κερδίζει έκτοτε χρόνο σε μια προσπάθεια βέβαια, το όριο αυτό να μην επιβληθεί ποτέ.

Έτσι, σε ένα παιχνίδι που διαρκεί εδώ και πολλά χρόνια, η γερμανική κυβέρνηση, κρυβόμενη πίσω από τον εκβιασμό των εταιριών ότι σε περίπτωση που εφαρμοστεί δυσμενής για αυτές νομοθεσία θα αποχωρήσουν από τη χώρακαλύπτει και να προωθεί τα συμφέροντα του πανίσχυρου λόμπι των αυτοκινητοβιομηχάνων.

Δεν είναι η πρώτη φορά που προσπάθεια για επιβολή ανώτατων ορίων εκπομπών και παρόμοιων περιορισμών μπλοκάρεται από τα λόμπι των αυτοκινητοβιομηχανιών, στα οποία οι γερμανικές εταιρίες, εξαιτίας του μεγέθους τους παίζουν πρωτεύοντα ρόλο. Τον Ιούλιο η καγκελάριος Μέρκελ ηγήθηκε της προσπάθειας μπλοκαρίσματος της προτεινόμενης νομοθεσίας για την βελτιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης των οχημάτων ευρωπαϊκής παραγωγής, εκφράζοντας ανοιχτά τη διαφωνία της για επιβολή ανώτατου ορίου στις εκπομπές ρύπων.

Περισσότεροι από 600 κατασκευαστές οχημάτων ή επι μέρους εξαρτημάτων οχημάτων υπολογίζεται ότι αντιτίθενται στις προτεινόμενες προτάσεις που κατά καιρούς συζητούνται για μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων από τα αυτοκίνητα και συμμετέχουν σε ομάδες επηρρεασμού αποφάσεων (lobby) στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η νομοθεσία της Ε.Ε. για άλλη μία φορά καθοδηγείται πλήρως από τα εταιρικά συμφέροντα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το γερμανικό μπλοκάρισμα της απόφασης, προκάλεσε την έντονη δυσαρέσκεια ακόμα και εκπροσώπων χωρών των οποίων αρκετές εταιρίες συμμετέχουν στο λόμπι των ευρωπαίων κατασκευαστών οχημάτων, όπως της Σουηδίας.

Πηγές: ReutersTriple Pundit 
Φωτό: wikipedia 

Άρης Καπαράκης
Συνεργάτης της ΜΚΟ Σόλων
ariskaparakis@gmail.com

15 Οκτωβρίου