ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Η ΚΡΗΤΗ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ (του Μανόλη Κοκολάκη)

istoselida agrotikon agoron - Σόλων ΜΚΟ
image_pdfimage_print

istoselida agrotikon agoron - Σόλων ΜΚΟΣτο site περιγράφονται τα κύρια προϊόντα σε 64 γλώσσες, ενώ υπάρχει βάση δεδομένων με ονόματα παραγωγών για να επικοινωνούν οι αγοραστές από όλο τον κόσμο
«Προπομπός» της παρουσίασης της δράσης υπήρξαν εκδηλώσεις προβολής κρητικών προϊόντων – γεύσεων, με τον δήμαρχο Ηρακλείου Γ. Κουράκη και τους συνεργάτες του να μοιράζουν 12.000 αρωματικά φυτά σε μαθητές, δημότες και σε διερχόμενους τουρίστες

Σε ολόκληρο τον κόσμο ταξιδεύουν πλέον… ψηφιακά τα παραδοσιακά προϊόντα της Κρήτης χάρη στην ιστοσελίδα προώθησης τοπικών προϊόντων που δημιούργησε ο Δήμος Ηρακλείου. 

Τα φημισμένα κρητικά προϊόντα: λάδι, κρασί, ελιές, μέλι, τσικουδιά (ρακή), τυροκομικά – γαλακτοκομικά, αρτοσκευάσματα, αρωματικά φυτά καταγράφονται σε 64 γλώσσες στην ιστοσελίδα, ενώ παρουσιάζονται και οι παραγωγοί, ώστε να τους δοθεί η δυνατότητα να προβάλουν και να εμπορευτούν τα προϊόντα τους παγκοσμίως.

Την ιστοσελίδα με την επωνυμία «Αγροδίκτυο» ή heraklion.gr (ιστοσελίδας του Δήμου Ηρακλείου) παρουσίασε ο δήμαρχος Ηρακλείου Γιάννης Κουράκης, ο οποίος επεσήμανε την αναγκαιότητα της καινοτομίας του Δήμου αλλά και τα οφέλη για τους παραγωγούς, την τοπική αλλά και την εθνική οικονομία.

«Προπομπός» της ανακοίνωσης του δημάρχου υπήρξαν εκδηλώσεις προβολής κρητικών προϊόντων – γεύσεων, με τον ίδιο και τους συνεργάτες του να μοιράζουν 12.000 αρωματικά φυτά σε μαθητές, δημότες και σε διερχόμενους τουρίστες.

«Παράλληλα με τα κρητικά προϊόντα προωθούμε τα ντόπια αρωματικά φυτά και το πράσινο. Στόχος μας είναι ο τριπλασιασμός του πρασίνου σε όλο τον Δήμο», δήλωσε ο δήμαρχος Ηρακλείου.

Η ιστοσελίδα -όπως είπε ο κ. Κουράκης- θα εμπλουτίζεται με ονόματα παραγωγών- αγοραστών και με νέες υπηρεσίες, ενώ θα ενημερωθούν επίσης οι έμποροι και οι ακόλουθοι των πρεσβειών ξένων χωρών στην Ελλάδα, τα Επιμελητήρια, φορείς και άλλες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

Το Αγροδίκτυο, όπως ανέφερε ο δήμαρχος, δίνει τη δυνατότητα σε κάθε αναγνωρισμένο παραγωγό-τυποποιητή που διαθέτει επιλεγμένα και πιστοποιημένα προϊόντα να έρθει σε επαφή με τους αγοραστές και να κλείσει συμφωνίες πώλησης.

Επίσης το δίκτυο παρέχει υπηρεσίες πληροφόρησης των παραγωγών για Ευρωπαϊκά Προγράμματα-Εκθέσεις-Δραστηριότητες και Εκδηλώσεις Ενδιαφέροντος για αγορά κρητικών προϊόντων.

Παράλληλα στέκεται αρωγός σε θέματα ποιότητας-πιστοποίησης και διασύνδεσης με επιστημονικούς και επαγγελματικούς φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Στο μητρώο παραγωγών, όπως έγινε γνωστό, έχουν ήδη απογραφεί 150 επιχειρήσεις με έδρα τον Δήμο Ηρακλείου από τις οποίες 40 δραστηριότητες αφορούν την ελαιοκομία, 40 την αμπελουργία και οι υπόλοιπες προϊόντα μελιού, οπωροκηπευτικά, τυροκομικά κ.ά. Στην ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι ήδη εγγεγραμμένοι 70 παραγωγοί. Η πρόσβαση στην ιστοσελίδα γίνεται μέσω αυτόματης μετάφρασης σε 64 γλώσσες.


Μανόλης Κοκολάκης

Πηγή/φωτό: Έθνος

Σχετικά άρθρα