Απρόσμενη στροφή στις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής επιτροπής για την ρύθμιση των ορίων εκπομπής ρύπων των παραγόμενων στην Ευρώπη αυτοκινήτων χαιρετίζεται από τις μεγάλες περιβαλλοντικές οργανώσεις.
Ένα γενναίο βήμα για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα καυσαέρια των αυτοκινήτων έκανε η επιτροπή – κλειδί του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, υπεύθυνη για την νομοθεσία που θα διέπει την παραγωγή των αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη, την περασμένη εβδομάδα. Η επιτροπή σχεδίασε και προτείνει για επικύρωση από την συνεδρίαση του Ευρω-κοινοβουλίου στις 20-23 Οκτώβρη ένα νόμο, σύμφωνα με τον οποίο οι Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να περιορίσουν τις μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων που παράγουν στα 120 γρ /χλμ μέχρι το 2012. Οι ποινές για την μη τήρηση του νόμου θα αρχίζουν από 20 ευρώ ανά αυτοκίνητο που πουλήθηκε και ανά γρ/χλμ μετά το χρονικό ορίζοντα του 2012, και θα αυξηθεί σε 95 ευρώ ανά γρ/χλμ το 2015. Τέλος το 2020 θα οριστεί ένα ακόμη χαμηλότερο όριο των 95 γρ/χλμ, πέρα από το οποίο θα επιβάλλονται ποινές στις αυτοκινητοβιομηχανίες. Πηγή : The Earth Times Σαρηνάκης Δημήτρης, Μέλος της ΜΚΟ ΣΟΛΩΝ |