ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΝΟΜΟΣ – ΦΥΛΑΚΑΣ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΝΑ ΘΕΣΠΙΣΤΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΡΥΠΟΓΟΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΩΝ

- Σόλων ΜΚΟ
image_pdfimage_print

- Σόλων ΜΚΟΑπρόσμενη στροφή στις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής επιτροπής για την ρύθμιση των ορίων  εκπομπής ρύπων των παραγόμενων στην Ευρώπη αυτοκινήτων χαιρετίζεται από τις μεγάλες περιβαλλοντικές οργανώσεις.

 Ένα γενναίο βήμα για τον περιορισμό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα καυσαέρια των αυτοκινήτων έκανε η επιτροπή – κλειδί του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, υπεύθυνη για την νομοθεσία που θα διέπει την παραγωγή των αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη, την περασμένη εβδομάδα. Η επιτροπή σχεδίασε και προτείνει για επικύρωση από την συνεδρίαση του Ευρω-κοινοβουλίου στις 20-23 Οκτώβρη  ένα νόμο, σύμφωνα με τον οποίο οι Ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να περιορίσουν τις μέσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων που παράγουν στα 120 γρ /χλμ μέχρι το 2012. Οι ποινές για την μη τήρηση του νόμου θα αρχίζουν από 20 ευρώ ανά αυτοκίνητο που πουλήθηκε και ανά γρ/χλμ μετά το χρονικό ορίζοντα του 2012, και θα αυξηθεί σε 95 ευρώ ανά γρ/χλμ το 2015. Τέλος το 2020 θα οριστεί ένα ακόμη χαμηλότερο όριο των 95 γρ/χλμ, πέρα από το οποίο θα επιβάλλονται ποινές στις αυτοκινητοβιομηχανίες.
       Η απόφαση έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τις περιβαλλοντικές ομάδες, με την Greenpeace  να επιδοκιμάζει την επιτροπή χαρακτηρίζοντάς την «φύλακα από την καταστροφή» και την ομάδα T&E (Transport & Environment)  να λέει ότι η επιτροπή δέχτηκε τεράστιες πιέσεις από τα λόμπι των αυτοκινητοβιομηχανιών.
       Πριν από την πρόταση αυτού του νόμου αναμενόταν μια χλιαρή θεσμοθέτηση προστίμου των 50 ευρώ ανά γρ/χλμ και ότι αυτό θα αφορούσε το πολύ το 70% των αυτοκινήτων που θα παράγονταν  τα πρώτα χρόνια εφαρμογής. Το αρχικό σχέδιο νόμου αντιμετωπίστηκε με αποδοκιμασία από τις τρεις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές ομάδες, την Greenpeace , την  T&E (Transport & Environmentκαι την ομάδα Friends of the Earth, που σε κοινή δήλωσή τους είπαν ότι με αυτά τα μέτρα η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν επρόκειτο να πετύχει τους στόχους μείωσης ρύπων μέχρι το 2012.
        Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και η Ένωσή τους ( ACEA ) μαζί με σχετικά λόμπι και πολιτικούς αντέδρασαν, λέγοντας ότι η επιτροπή έδωσε λάθος σήμα και ότι έχασε την ευκαιρία να σχεδιάσει ένα ρεαλιστικό δίκτυο για την ανάπτυξη. Ο συντηρητικός πρωθυπουργός της γερμανικής πολιτείας της Βαυαρίας, που είναι έδρα των αυτοκινητοβιομηχανιών BMW και  AUDI είπε ότι η αντι- βιομηχανική απόφαση της σοσιαλιστικής πλειοψηφίας της επιτροπής θα θέσει σε κίνδυνο χιλιάδες θέσεις εργασίας και πρέπει να διορθωθεί από την συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου και από το συμβούλιο της Ε.Ε. Φυσικά μέχρι την τελική ψήφιση από την συνεδρίαση στις 20 Οκτώβρη θα δοθούν μάχες από την αντίπαλη πλευρά.
       Η εκπομπή CO2 από τα αυτοκίνητα, που είναι η σοβαρότερη αιτία πρόκλησης της παγκόσμιας υπερθέρμανσης, αφορά στο 14% των συνολικών εκπομπών CO2 στην Ευρώπη, ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει δεσμευτεί να περικόψει την εκπομπή ρύπων τουλάχιστον κατά 20% κάτω από τα ποσοστά που είχε το 1990, μέχρι το 2020. 

Πηγή : The Earth Times

Σαρηνάκης Δημήτρης,

Μέλος της ΜΚΟ ΣΟΛΩΝ

Σχετικά άρθρα