Creative Commons License
Είναι ελεύθερη: για Διανομή: για αναπαραγωγή, διανομή, παρουσίαση στο κοινό του Έργου. Υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις >>>
ΚΡΕΑΣ ΕΙΝΑΙ, ΤΙ ΣΕ ΝΟΙΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΥ... Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 11 Ιούλιος 2013 13:21

Οι εταιριές δεν θέλουν σε καμία περίπτωση να ξέρουν οι καταναλωτές τι τρώνε πραγματικάΕφτά οργανώσεις και σύνδεσμοι εταιριών παραγωγής, συσκευασίας και διανομής τροφίμων κρέατος μηνύουν την αμερικανική κυβέρνηση, επειδή σύμφωνα με νόμο της τελευταίας, οι εταιρίες θα είναι πλέον «αναγκασμένες» να αναγράφουν στις συσκευασίες την προέλευση του κρέατος που χρησιμοποιήθηκε.

Ο νόμος υποχρεωτικής καταγραφής χώρας προέλευσης εισήχθη τον Μάιο από το Υπουργείο Γεωργίας υποχρέωνε τις εταιρίες να αναγράφουν λεπτομέρειες για την προέλευση των κρεατικών που χρησιμοποιούν. Οι εταιριές όμως δεν θέλουν σε καμία περίπτωση να ξέρουν οι καταναλωτές τι τρώνε πραγματικά.

Με τα σκάνδαλα που αφορούν  την προέλευση των κρεατικών να ξεσπούν το ένα μετά το άλλο, τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη, η ανάγκη για αυστηρή και σωστή καταγραφή των περιεχόμενων τροφών στις συσκευασίες, προσκρούει στην προσπάθεια των εταιριών να περιορίσουν την ποιότητα προσκομίζοντας βέβαια τα ανάλογα κέρδη.

Η απόφαση-νόμος εξόργισε τη βιομηχανία κρέατος η οποία αποφάσισε να κινηθεί νομικά εναντίον του νέου νόμου με την αιτιολογία ότι το Υπουργείο Γεωργίας υπερέβη τις αρμοδιότητές του, καθώς ο νόμος δεν έχει εγκριθεί από το Κογκρέσσο, αλλά και ότι η κυβέρνηση δεν θα αποκομίσει άμεσο όφελος από μία τέτοια απόφαση!

Η κίνηση, έχει αρκετές πιθανότητες επιτυχίας, αφού πίσω από αυτή κρύβεται όχι μόνο το πανίσχυρο λόμπι των εταιριών διατροφής στη χώρα, αλλά και ένα ολόκληρο πολιτικό σύστημα το οποίο τόσο σε ομοσπονδιακό όσο και σε πολιτειακό επίπεδο, οφείλει την ίδια του την ύπαρξη στις εταιρίες και τις χορηγίες τους.

Ο Μαρκ Ντοπ της Αμερικανικής Ένωσης Κρέατος (American Meat Institute) μάλιστα, δεν δίστασε να δηλώσει, ότι η πλήρης καταγραφή της προέλευσης των κρεατικών στις συσκευασίες θα «εντείνει την γραφειοκρατία» και «θα φέρει σε σύγχιση τους καταναλωτές»!

Οι εταιρίες αναφέρουν επιπλέον ότι θα είναι αρκετά «κοστοβόρα» η αναγραφή προέλευσης. Πίσω βέβαια από αυτές τις αστείες αιτιολογήσεις κρύβεται η επιθυμία των εταιριών να μπορούν χωρίς κανένα έλεγχο να προωθούν στις αγορές κρέατα αμφιβόλου ζωϊκής και γεωγραφικής προέλευσης.  

Επιπλέον, ακόμα και στην περίπτωση που το κρέας κάθε συσκευασίας είναι της ζωϊκής προέλευσης που ο παραγωγός ισχυρίζεται ότι είναι (δεδομένο εξαιρετικά αμφίβολο όπως έχει αποδειχτεί), οι εταιρίες θέλουν να συνεχίσουν την σημερινή πρακτική, της μίξης κρεάτων διαφορετικής γεωγραφικής προέλευσης.

Μπροστά στα κέρδη από την κατανάλωση κρέατος στη χώρα –τη μεγαλύτερη στον κόσμο- και στηριζόμενες σε ένα νομικό πλαίσιο απόλυτα ευννοϊκό για αυτές, οι εταιρίες βεβαίως δεν απασχολούνται καθόλου για την ατομική και δημόσια υγεία αλλά και την έννοια του σεβασμού στον καταναλωτή.  Γιατί άλλωστε να το κάνουν, όταν οι κανόνες του παιχνιδιού ορίζονται ουσιαστικά από αυτές;

Δύο τελείως διαφορετικοί κόσμοι έρχονται και πάλι σε αντιπαράθεση στις ΗΠΑ, με την κορπορατική ασυδοσία να ισχυρίζεται επί της ουσίας ότι μπορεί να προσφέρει ανεξέλεγχτα ότι προϊόν θέλει στους καταναλωτές.

«Το χοιρινό είναι χοιρινό, είτε έχει γεννηθεί στις ΗΠΑ είτε στο Μεξικό» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην μήνυση των εταιριών.
«Όταν αγοράζεις κρέας για να θρέψεις την οικογενειά σου, πρέπει να γνωρίζεις από που προέρχεται» αντιτείνει η Ένωση Καταναλωτών της Νέας Υόρκης.

Για άλλη μια φορά οι καταναλωτές όμως, μοιάζουν εξαιρετικά αδύναμοι.

Πηγές: Grist, Huffington Post, American Meat Institute

Φωτό: wikipedia

Άρης Καπαράκης
Συνεργάτης της ΜΚΟ Σόλων
ariska Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

11 Ιουλίου 2013

 

 

 

Social Media

Photo Gallery

Διαφήμιση
Σόλων, για τη Σύνθεση και τον Οικολογικό Πολιτισμό - Copyright © 1990-2012 - Επικοινωνία