Creative Commons License
Είναι ελεύθερη: για Διανομή: για αναπαραγωγή, διανομή, παρουσίαση στο κοινό του Έργου. Υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις >>>
Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
Η ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Εκτύπωση E-mail

       Η περιβαλλοντική εκπαίδευση είναι από τα πιο θετικά σημεία σε σχέση με την περιβαλλοντική μας συμμόρφωση και εξέλιξη. Αυτή και ορθά ξεκινάει από την αρχή και λειτουργεί σαν ένας παράγοντας ανάδρασης ενδοοικογενειακά και διαγενεακά μέσα στην κοινωνία. Το κρίσιμο σημείο βέβαια είναι πόσο αυτή η περιβαλλοντική εκπαίδευση είναι ρητορική ή είναι εκπαίδευση πράξης αλλά και τμηματική. Επίσης ένα πρόβλημα έγκειται σαν τμηματικός χαρακτήρας προσέγγισης της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο σύνολο των σχολικών προγραμμάτων. Υπάρχει μια ρητορική προσέγγιση στα ζητήματα όχι μόνο του περιβάλλοντος αλλά και ευρύτερα στα εκπαιδευτικά ζητήματα και μια αστοχία στην πράξη που βασίζεται σε ελλιπές βίωμα και σε ελλιπή αποδοχή της περιβαλλοντικής γνώσης και πληροφόρησης στην κοινωνία με αποτέλεσμα η περιβαλλοντική εκπαίδευση να είναι εκτεθειμένη σε εξωτερικότητες καταστροφικές γι’ αυτήν, όπως και εκτεθειμένη σε χονδροειδείς αντιφάσεις.

Περισσότερα...
 
ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΥΛΙ © (του Κωστή Α. Μακρή) Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 02 Φεβρουάριος 2017 15:23

paidi-kai-poyli-kam-20ian17-part-cov-0
Μικρή ιστορία για τις αισθήσεις και τα αισθήματα μικρών και μεγάλων παιδιών.
Σε εφτά εικόνες.

Κυκλοφορεί ελεύθερη στο διαδίκτυο. (Του Κωστή Α. Μακρή)

"- Εμείς το ακούσαμε πρώτα.
Είπαν τα αφτιά…"

Περισσότερα...
 
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ ΥΔΡΟΒΙΟΤΟΠΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 26 Ιανουάριος 2017 14:51

ydroviotopoi-1Υδροβιότοποι είναι περιοχές που συνδυάζουν το υδάτινο με το χερσαίο περιβάλλον δίνοντας τη δυνατότητα συνύπαρξης σε πολλούς διαφορετικούς οργανισμούς. Σαν υδροβιότοποι αναφέρονται, σύμφωνα με τη σύμβαση Ramsar, «εκτάσεις που καλύπτονται φυσικά ή τεχνητά, μόνιμα ή εποχιακά από στάσιμα ή ρέοντα γλυκά, υφάλμυρα ή αλμυρά νερά, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και οι εκτάσεις που καλύπτονται από θαλάσσιο νερό, του οποίου το βάθος δεν υπερβαίνει τα 6 μέτρα κατά την άμπωτη». Η οικολογική σημασία των υδροβιοτόπων αναγνωρίστηκε παγκόσμια με τη σύμβαση που υπογράφτηκε το 1971, στο Ramsar του Ιράν, και από την Ελλάδα. Με αυτή καθορίστηκαν οι υγρότοποι διεθνούς σημασίας και το πλαίσιο προστασίας τους.

Περισσότερα...
 
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΜΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΕ ΤΗ ΦΥΣΗ Εκτύπωση E-mail
Δευτέρα, 02 Ιανουάριος 2017 10:00

exofyllo57 1Συγγραφείς: Ίριδα Τσεβρένη ~~ Δρ. Γαβριήλ Ξανθόπουλος

Περίληψη

Το άρθρο αυτό αναδεικνύει τα βασικά χαρακτηριστικά μιας παιδαγωγικής μεθοδολογίας στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, η οποία επιχειρεί να συμβάλει στην ενδυνάμωση της σχέσης των κατοίκων των μεγάλων αστικών κέντρων με τη φύση. Η παιδαγωγική μεθοδολογία διαμορφώθηκε μέσα από μία συμμετοχική και συνεργατική διαδικασία, η οποία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου ΘΕΡΦΥΣ - «Θεραπεύοντας την αποξένωση του σύγχρονου ανθρώπου από τη φύση. Διαμόρφωση παιδαγωγικής μεθοδολογίας για την ενδυνάμωση της σχέσης με το δασικό και αγροτικό περιβάλλον», με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στο άρθρο αναπτύσσονται οι βασικές παιδαγωγικές αρχές και παρουσιάζονται ενδεικτικές τεχνικές της παιδαγωγικής μεθοδολογίας, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που επικεντρώνονται στην επανασύνδεση των κατοίκων των πόλεων με τη φύση.

Περισσότερα...
 
ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΜΕ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΖΟΥΣΑΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΑΞΙΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ (του Γεράσιμου Αντύπα) Εκτύπωση E-mail
Πέμπτη, 10 Νοέμβριος 2016 16:59

antypas3ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Έργα τέχνης με αισθητική αξία μπορούν να αξιοποιηθούν στην ενδυνάμωση της κριτικής σκέψης μαθητών σε διάφορα περιβαλλοντικά θέματα, ενδυναμώνοντας παράλληλα την εκπαιδευτική διαδικασία μέσω της μετασχηματίζουσας μάθησης. Με την παρούσα εργασία επιχειρείται η παρουσίαση της μεθόδου - τεχνικής αξιοποίησης έργων τέχνης προσαρμοσμένη στις ανάγκες της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Οι μαθητές έχουν έτσι τη δυνατότητα να αναθεωρήσουν - εμπλουτίσουν τις απόψεις τους μέσα από την αισθητική εμπειρία της επαφής τους με την τέχνη. Η προτεινόμενη μέθοδος μπορεί να υλοποιηθεί σε έξι (6) στάδια και οι ομάδες των μαθητών αναπτύσσοντας την κριτική τους σκέψη, να βελτιώσουν και να αναθεωρήσουν την αρχική άποψή τους για συγκεκριμένο περιβαλλοντικό θέμα αντιμετωπίζοντας προκαταλήψεις, επαναξιολογώντας στερεότυπα και τεκμηριώνοντας τις απόψεις τους με επιχειρήματα καθιστώντας τη μέθοδο αποτελεσματική συμβάλλοντας στη διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης.

Περισσότερα...
 
« ΈναρξηΠροηγούμενο1234ΕπόμενοΤέλος »

Σελίδα 1 από 4

Social Media

Photo Gallery

Διαφήμιση
Σόλων, για τη Σύνθεση και τον Οικολογικό Πολιτισμό - Copyright © 1990-2012 - Επικοινωνία